top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraKristina Juhasz

Milujem víkendy ako tento

Sobota ráno, otvorím oči, slnko svieti. Predpoveď počasia zatiaľ vychádza, ide sa na výlet. Plán: Írsky Národný Žrebčín & Záhrady. KIldare je len približne 50km za Dublinom, za chvíľku sme tam.

Počasie fakt vyšlo, ani mráčik. Ako prvé musíme ísť pozrieť výbeh, teda viac výbehov. V každom niekoľko kobýl so žriebätkami, každá má jedno. Sú pokope napriek tomu, že výbehy sú obrovské. Žriebätká staré od ½ do 1 roka, veselo sa pasú alebo len tak polehujú, každé neďaleko od svojej matky. Obrovský zelený priestor všade okolo pôsobí upokojujúco nielen na nás, nachvíľu mám pocit, že svet je dokonalý. Sme pripravení, preniesli sme aj mrkvu. Nechce sa mi veriť, ale tie kone cítia, že ju máme. Zopár je hneď pri nás. Len čo ju vytiahneme, okamžite je po nej. Vidno, že koníky sú zvyknuté na ľudí, nechajú sa pohladkať, vôbec im to nevadíme, priam naopak.

Asi pri treťom výbehu pribehne ku nám žriebätko, hladkáme ho a zrazu prikluše jeho malý kamoš ako veľká voda, len tak jemne ho uhryzne do šije, že: “Tu som buddy, what´s up?” Môj muž stále hladká žriebätko a zdá sa, že aj jeho kamoš sa chce pobaviť, tak uhryzne do ruky aj môjho muža, len aby sa vedelo, že aj on je tu. Nebol to riadny hryz, len mu tak natiahol kožu na predlaktí, ale aj tak sa môj muž prekvapený strhol a v tej sekunde nám reakcia uličníka vyrazila dych. Tento náš nový kamoš roztiahol nozdry a ústa, vyceril zuby, a prisahám, erdžavo sa zarehotal. Ja som ostala v nemom úžase, lebo ak by mi toto niekto rozprával, tak mu poviem že trepe, lebo to nemôže byť pravda. Chvíľu nás ešte obaja okukávali, potom si išli hľadať lepšiu zábavu.

Keď sme sa potom neskôr motali po nádherne upravených záhradách, niekoľko krát sme sa ešte na tom zasmiali. Nakoniec mi môj muž vraví: “To ma netrápi, že ma trochu uhryzol, ale že sa mi vyrehotal do ksichtu! Cheeky bastard! ”

Keď sme odchádzali všimli sme si ešte tabuľu s nápisom: “Dávajte si pozor, kone môžu hrýzť a kopať.”

Bol to skvelý deň a to nás ešte čaká cestou domov KIldare Shopping Village... Prisahám, kúpim si len jednu vec

Mala by som taký návrh a keby ho mal nejaký politik v programe, som ochotná mu pomáhať s kampaňou: Dĺžka pracovného týždňa - 2 dni, víkend - 5 dní.











3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page